UPC klantenservice nog steeds beneden de maat
Helaas moeten we concluderen dat ondanks de vele negatieve publiciteit die de klantenservice van UPC in het verleden gehad heeft, er nog steeds niet echt iets is veranderd.
Ik ben al jaren een klant van UPC, maar de klantenservice is eigenlijk vanaf het begin uitermate slecht geweest. Ik plaats deze post omdat ik weer met mijn neus op de feiten ben gedrukt. Ik moet namelijk mijn wachtwoord veranderen omdat deze in verkeerde handen is gevallen, maar ben hier al weken mee bezig.
Bellen naar de helpdesk kost 10 ct per minuut, en de wachttijd is eigenlijk altijd boven de vijf minuten. Toen ik de helpdesk te pakken kreeg werd ik doorverwezen naar de website, want klaarblijkelijk is de helpdesk niet in staat je wachtwoord voor je te veranderen. Ironisch als je bedenkt dat ik mijn wachtwoord toegewezen heb gekregen en je deze vroeger juist niet op de website kon veranderen (en geloof me, dat heb ik geprobeerd, zo'n automatisch gegenereerd wachtwoord is geen pretje).
Vanaf mijn werk heb ik geen toegang tot het klantendeel van de website, omdat mijn werkgever zelf geen UPC heeft. Eenmaal thuis bleek de website niet te functioneren. Invoer van de gebruikersnaam en wachtwoord leverde een foutmelding op in de trant van "Onjuiste gebruikersnaam of wachtwoord". Wachtwoord laten opsturen, zijn de gegevens exact gelijk aan die ik invoer! Gegevens met copy-paste ingevuld, weer dezelfde melding! Nog een paar keer geprobeerd en toen kreeg ik de melding "Teveel onjuiste aanmeldingen". Ja, zo lust ik er nog wel een paar!
Mailen naar UPC is onmogelijk. info@chello.nl en support@chello.nl leveren beide automatische antwoorden op, die je naar een invulformulier op de UPC website brengen. Andere adressen kom je niet te weten. Het invulformulier zelf is lang en omslachtig (voor de klant, voor UPC zelf is het wel fijn) en als ze je al een antwoord sturen (ik wacht nu al een week ofzo) dan komt dat per e-mail, vanaf support@chello.nl, waardoor je niet kunt 'reply'en op zo'n mailtje. Wil je een antwoord geven of een vraag stellen naar aanleiding van dat mailtje, dan zul je opnieuw van het formulier op de website gebruik moeten maken en opnieuw al je klantgegevens invullen, hoezo omslachtig. Daarbij komt dat de racties die je krijgt (als je ze al krijgt) altijd een heel hoog afwimpelkarakter hebben en meestal alsnog naar de dure telefonische helpdesk verwijzen. Hoe dan ook, gij zult betalen voor uw storingsmelding. Vroeger had UPC nog een gratis nummer voor storingen, maar dat is al jaren afgeschaft.
Als je zelf wilt uitvinden hoe moeilijk het is om in contact te komen met chello, dan daag ik je uit om op chello.nl op zoek te gaan naar een manier om ze te benaderen, anders dan via de telefonische helpdesk. Het adres van de site is http://chello.nl
Ongetwijfeld 'to be continued'...
Ik ben al jaren een klant van UPC, maar de klantenservice is eigenlijk vanaf het begin uitermate slecht geweest. Ik plaats deze post omdat ik weer met mijn neus op de feiten ben gedrukt. Ik moet namelijk mijn wachtwoord veranderen omdat deze in verkeerde handen is gevallen, maar ben hier al weken mee bezig.
Bellen naar de helpdesk kost 10 ct per minuut, en de wachttijd is eigenlijk altijd boven de vijf minuten. Toen ik de helpdesk te pakken kreeg werd ik doorverwezen naar de website, want klaarblijkelijk is de helpdesk niet in staat je wachtwoord voor je te veranderen. Ironisch als je bedenkt dat ik mijn wachtwoord toegewezen heb gekregen en je deze vroeger juist niet op de website kon veranderen (en geloof me, dat heb ik geprobeerd, zo'n automatisch gegenereerd wachtwoord is geen pretje).
Vanaf mijn werk heb ik geen toegang tot het klantendeel van de website, omdat mijn werkgever zelf geen UPC heeft. Eenmaal thuis bleek de website niet te functioneren. Invoer van de gebruikersnaam en wachtwoord leverde een foutmelding op in de trant van "Onjuiste gebruikersnaam of wachtwoord". Wachtwoord laten opsturen, zijn de gegevens exact gelijk aan die ik invoer! Gegevens met copy-paste ingevuld, weer dezelfde melding! Nog een paar keer geprobeerd en toen kreeg ik de melding "Teveel onjuiste aanmeldingen". Ja, zo lust ik er nog wel een paar!
Mailen naar UPC is onmogelijk. info@chello.nl en support@chello.nl leveren beide automatische antwoorden op, die je naar een invulformulier op de UPC website brengen. Andere adressen kom je niet te weten. Het invulformulier zelf is lang en omslachtig (voor de klant, voor UPC zelf is het wel fijn) en als ze je al een antwoord sturen (ik wacht nu al een week ofzo) dan komt dat per e-mail, vanaf support@chello.nl, waardoor je niet kunt 'reply'en op zo'n mailtje. Wil je een antwoord geven of een vraag stellen naar aanleiding van dat mailtje, dan zul je opnieuw van het formulier op de website gebruik moeten maken en opnieuw al je klantgegevens invullen, hoezo omslachtig. Daarbij komt dat de racties die je krijgt (als je ze al krijgt) altijd een heel hoog afwimpelkarakter hebben en meestal alsnog naar de dure telefonische helpdesk verwijzen. Hoe dan ook, gij zult betalen voor uw storingsmelding. Vroeger had UPC nog een gratis nummer voor storingen, maar dat is al jaren afgeschaft.
Als je zelf wilt uitvinden hoe moeilijk het is om in contact te komen met chello, dan daag ik je uit om op chello.nl op zoek te gaan naar een manier om ze te benaderen, anders dan via de telefonische helpdesk. Het adres van de site is http://chello.nl
Ongetwijfeld 'to be continued'...
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home